بهینه سازی جستجوی صوتی برای وب سایت ها در سال ۲۰۱۸

امروز شما یاد می­گیرید که چگونه در سال ۲۰۱۸ سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید.

همه این نکات و استراتژی ها بر اساس داده های واقعی هستند.

درحقیقت ، ما ۱۰۰۰۰ نتیجه جستجو گوگل را برای درک بهتر اینکه چگونه جستجوی صوتی کار می­کند آنالیز کردیم.

به طور خاص ، ما ۱۱ نقش مهم و بالقوه در عوامل رتبه بندی سئو جستجوی صوتی ( شامل سرعت صفحه ، طرح و شکل و HTTPS ها ) در رتبه بندی ها مورد مطالعه قرار دادیم.

در این پست ما قصد داریم آنچه را که ما به آن پی بردیم و کشف کردیم  را با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه  میتوانید از یافته های ما برای بهبود جستجوی صوتی خود استفاده کنید.

 

خلاصه ای از جالب ترین یافته های ما به شرح زیر است :

  • به نظر میرسد سرعت صفحه نقش مهمی را در سئو جستجوی صوتی بازی می­کند. به طور متوسط صفحه نتایج ، نتایج جستجوی صوتی را در ۴٫۶ ثانیه بارگذاری می­کند ( ۵۳ درصد سریعتر از میانگین صفحه).
  • وب سایت های HTTPS بر نتایج جستجوی صوتی گوگل غالب می­شوند. در حقیقت ۷۰٫۴ درصد از نتایج گوگل با HTTPS ایمن شده است.
  • گوگل ترجیح می­دهد پاسخ ها به کوئری های جستجوی صوتی مختصر و کوتاه باشد. معمولا نتایج جستجوی صوتی تنها ۲۹ کلمه است.
  • الگو و شکل ممکن است نقش کلیدی در رتبه بندی جستجوی صوتی نداشته باشد. اما ۳۶٫۴ درصد از نتایج جستجوی صوتی از صفحاتی که از طرح و الگو استفاده می­کنند آمده است (که کمی بالاتر از میانگین جهانی ۳۱٫۳ درصد است).
  • دامنه های معتبر به طور قابل توجهی نتایج جستجوی صوتی را بیشتر از دامنه های غیرمعتبر تولید می­کنند. در حقیقت ، میانگین دامنه های Ahrefs نتایج گوگل ۷۶٫۸ درصد است.
  • محتوا با سطح بالایی از مشارکت اجتماعی تمایل دارد که جستجوی صوتی را بهتر انجام دهد. در واقع میانگین نتایج جستجوی صوتی در فیسبوک ۱۱۹۹ پست و در توییتر ۴۴ توییت بوده است.
  • ساده بودن و راحتی در خواندن محتوا ممکن است در بهینه سازی جستجوی صوتی بتواند کمک کند. نتایج جستجوی صوتی گوگل به طور متوسط در ۹ سطح رتبه بندی شده است.
  • ما نتایج بسیار کمی از نتایج صوتی exact query در برچسب عنوان خود داشته باشند پیدا می­کنیم. بنابراین ، ایجاد صفحات منفرد برای هر query جستجوی صوتی استراتژی دشواری در سئو برای جستجوی صحیح به نظر نمی­رسد.
  • میانگین کل کلمات یک صفحه در نتایج جستجوی صوتی ۲۳۱۲ کلمه است. بنابراین ، گوگل تمایل دارد پاسخ های جستجوی صوتی را از محتوا جستجو کند.
  • محتوایی که در جستجوهای دسکتاپ رتبه بالایی دارد به احتمال زیاد به عنوان یک پاسخ صوتی  به نظر می­رسد. در حقیقت تقریبا  ۷۵ درصد از نتیجه جستجوی صوتی  در رتبه بندی در ۳ بخش بالایی برای query قرار دارد.( rank in the top 3 for that query)
  • ظاهر شدن در قسمت برجسته ممکن است به شما در جستجوی صوتی کمک کند. ۴۰٫۷ درصد از همه پاسخ های جستجوهای صوتی ( Featured snippet) از یک قطعه برجسته گرفته شده اند.

 

  • بهینه سازی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WordPress spam blocked by CleanTalk.